söndag 31 januari 2010

Snabba Cash 1220 m

Boken är skriven av Advokaten Jens Lapidus.
Boken har tre personer man får följa, vars liv flätas samman.
JW, wannabe stekaren som säljer kokain till sina stureplanspolare för att ha råd att hänga med dem. Samtidigt som han kämpar för att hålla sin riktiga identitet hemlig försöker han få reda på vad som hänt hans syster som försvann 4 år tidigare...

Jorge är latinon som lyckas med en snygg rymning från fängelset och som helst av allt vill sluta med koksbranschen och sticka från landet. Men han känner sig skyldig att ta hand om hans syster och mamma.

Mrado är en stor kille som är beroende av träning. Han är en av knarkbossen Radovans närmsta män. Mrado vill som Jorge också lägga av för att få en chans att träffa sin dotter Lovisa som han bara får se en gång varannan vecka.

Jag älskar boken. Det är den bästa jag läst faktiskt. Den sammanflätar allt otroligt bra och den är väldigt spännande! Det enda jag hakade upp mig på var att man verkligen inte tyckte om någon av personerna. Den ena gick runt och slog ihjäl folk medan den andra bara tänkte på pengar. Samtidigt tyckte jag att det gjorde boken väldigt speciell. Och jag tyckte att slutet var riktigt bra. En bok jag verkligen rekommenderar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar