tisdag 1 september 2009

Klotter och kärlek; 204meter

Johan är en 16-årig kille som ska börja i 9:an i en skola där det är lugnt. Hans förra skola ville att han skulle gå i denna lugna skolan så att han kanske också blir lugn någon gång. Efter att han har börjat i klassen börjar han prata högt och då får han hela klassen att börja prata.

En tjej som heter Emila som sitter bakom honom blir trött på honom. Hon är en ganska fin tjej och snäll till skillnad från Johan. Men efter några dagar blir

Johan blev tagen i skolan misstänkt för klotter. Då visste Emila att han klottrar. Men skolan hade inte mycket bevis för att få fast honom. Då sprang Emila in till rektons rum och sa "Johan sov över hemma hos mig igår så han har inte klottrat något på väggarna". Då började rektorn och polisen prata.Efter en stund ringde polisens mobiltelefon och det var något som hände och dom skulle dit snabbt. Då tackade Johan Emila.

Efter en dag skulle det bli bal i skolan och då sydde Emilas mamma en kläning. innan balen. Då sa Emila till Johan om han ville dansa med henne. Då sa han jag dansar med dig om du klottrar på Kajs hus.Då tänkte Emilja att det var för farligt hon kunde bli tagen av någon som såg kanske. Då kom Emiljas vän och sa: "Du behöver inte klottra Johan är en kille som inte har respekt för andra". Då frågade Emila om han ville dansa med henne då sa han: "Nej, jag vill inte dansa med dig för jag hatar att dansa och jag hatar livet". Då kom en kille fram till Emilja och började prata om saker. Då sa Emila:"Ska vi dansa?" Killen svarade: "Jag kan inte dansa". Emila sa: "Jo det kan alla" och drog honom för att dansa. Boken slutar där.

Boken är helt okej. Den var lättläst och rätt intressant. Jag ger den 4/10


Författare: Text: Smonette Schwartz och bildritaren är : Illustration Avril.

2 kommentarer: