torsdag 15 oktober 2009

Sent ute 222 m

Boken är skriven av Mats Berggren och Bawer Coskun.

Boken handlar om en en kurdisk kille och hans pappa. Den 16 åriga pojken berättar om sitt liv och hur de hade levd innan när de bodde i Kurdistan. En annan sak som han alltid gjorde var att han gick alltid in i problem och bråk med andra killar från samma skola. Han och hans kompisar gjorde alltid dåliga grejer i skolan. De skärpte sig inte och alla fick vara ute hur länge de ville av sina föräldrar. Baram blev alltid uppkallad till rektorn tillsammans med sin mamma. Det var inte första gången de var där. Under de senaste åren var de flera gånger i veckan.

Det här tyckte jag om boken: Jag tyckte att boken var bra för att jag känner igen många saker i boken till exempel kaxiga killar, som tror sig om för mycket. Respekten för föräldrar är stor och så är det för mig också.

3 kommentarer:

  1. Han är bra på att skriva så man känner igen sig, Mats Berggren.

    SvaraRadera
  2. jag har också läst boken, den är fett bra

    SvaraRadera