torsdag 5 november 2009

Sent Ute. 295 m

Baran är en kille som är ungefär 15-16 år. Jag tror han bor utanför Stockholm, i en håla. Där det är mycket skog och hus. Baran går i skolan och har väldigt mycket problem där. Han slåss och bråkar med många personer. Baran får gå till rektorn många gånger per dag. Baran gillar inte skolan och vill nog inte gå i skolan. Men han går dit ändå för att inte göra sina föräldrar besvikna. I Barans familj är det Mamma och Pappa. Baran har inga syskon. Baran är inte född i Sverige. Han är kurd och är född i Kurdistan. När Barans familj kom till Sverige, Blev han snabbt vän med Emre. Emre är också kurd. Först bodde bara Barans pappa i Sverige för han var tvungen och fly från Kurdistan. Sedan flyttade baran och hans mamma till Sverige med. Baran gillar en tjej som heter Elin. Elin är mycket rädd om Baran. Men Baran inser inte det för den är för sent, och Elin blir sur på Baran. Elin gillar Baran med.

Jag tyckte boken var bra för jag kände igen mig lite. Har visa kompisar som gör dumma saker och jag hör väldigt mycket om det. Och det har hänt mig själv att jag bli också blivit tagen av polisen. Så jag vet hur det känns. Det jag kanske tyckte var dåligt med boken vara att typ han blev kär i Elin för snabbt. Men annars tyckte jag boken var bra, men det kanske skulle handa lite mer om Elin. Jag kände också igen mig när Baran berättade att han blev slagen ibland av sin pappa, Jag känner igen det, Har en nära person som blev slagen av sin pappa ibland. Men boken var bar för övrigt.

2 kommentarer:

  1. Jag har läst boken och den var väldigt bra.

    SvaraRadera
  2. Kul med en lång kommentar om varför du tyckte boken var bra!

    SvaraRadera