torsdag 5 november 2009

Malin + Rasmus = sant 740m


Jag har läst en bok som heter ”Malin + Rasmus = sant”. Denna kärleksbok är skriven av Moni Nilsson-Brännström.

Huvudpersonerna är en tjej och en kille som heter Malin och Rasmus och som bor i Sverige. Boken handlar om Malins och Rasmus olyckliga kärlek. Allt börjar i slutet av vårterminen i skolan då Malin och Rasmus träffas. När sommarlovet har börjat, träffas aldrig Malin och Rasmus och det är just då allt spännande börjar hända.

Moni har använt ett språk som är väldigt lätt att förstå. Det hon kunde ha gjort annorlunda är att hon kunde ha skrivit lite tydligare när det började handla om någon annan person och i vilken miljö personen befann sig i.

Personligen tycker jag att boken var mycket spännande och rolig för att det hände mycket i boken. När jag började läsa boken kunde jag inte sluta läsa. Jag ville bara läsa mer och mer. Bokens budskap är att kärlek kan vara svår att förstå sig på. Jag rekommenderar boken till alla läsare som älskar att läsa kärleksböcker.

2 kommentarer:

  1. Spännande Mansoor! Vad kul att du inte kunde sluta läsa... sådana läsupplevelser söker man efter. Fin recension!

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet och vilken intressant personlig kommentar av dig. Jag tycker också att det är en väldigt bra bok men den är också mycket sorglig, eller hur?

    SvaraRadera