måndag 16 november 2009

I cirkelns mitt 1867m

I Cirkelns Mitt är skriven ad Dan Brown.
Boken utspelar sig i USA under presidentvals tid. NASA har gjort en häpnadsväckande upptäckt, en meteorit som innehåller fosil. Bevis på utomjordligt liv... Upptäckten ger presidenten stor möjlighet att bli omvald. Några oberoende forskare och presidentens motståndares dotter, Rachel Sexton skickas iväg till meteoriten för att undersöka den. De tvekar inte på att meteoriten är äkta men efter vidare forskning och livshotande flykter kommer de på att meteoriten är en bluff. Jordens befolkning borde få veta sanningen men samtidigt hotar avslöjandet av bluffen att ödelägga NASA och sumpa presidentens chanser att bli omvald.

Jag tycker att boken var en av de bästa jag läst och hade svårt att slita mig från den. Den är väldigt bra skriven och mycket spännande. Jag blev väldigt förvånad av slutet eftersom att boken utspelar sig så att man tror att den skyldiga är en viss person men visar sig vara en helt annan.
Men som jag sa tidigare, en av de bästa böcker jag har läst och jag rekomenderar verkligen er att läsa den!

1 kommentar:

  1. Hm, jag har inte läst en enda Dan Brown men efter ditt inlägg så måste jag nog nästan göra det.

    SvaraRadera