tisdag 15 december 2009

Den femte systern 772 m

Den här boken var väldigt konstig tycker jag. Den utspelar sig i en konstig värld med vättar, troll och jättar. De ska tillsammans försöka stoppa att djävulen ska födas in i världen.
Därför att för närmare 200 år sedan så var det en man vid namn Karmelius som försökte öppna portarna till helvetet, och han ville sedan få någon av sina döttrar att föda djävulen in till världen.

Men boken utspelar sig 200 år efter att detta hände ( i nutiden alltså) , och man märker att det är någon av Karmelius ättlingar som försöker förverkliga sin förfäders plan.

Jag tyckte som sagt att boken var väldigt konstig. Det här med vättar och troll är inte riktigt min grej, och på en skala från 1-10 där 10 är bäst skulle jag sätta en 3. Just därför att boken var så konstig. Men om man gillar fantasy och sådant ska man nog läsa den!

Sofie Roxå 9b

1 kommentar:

  1. I ärlighetens namn så tyckte jag också att den var lite konstig, men jag är ändå nyfiken på del två.

    SvaraRadera